Prous i Jofre, Lluís

Santa Coloma de Queralt (Conca de Barberà), 1879 - Badalona (Barcelonès), 1951

Apunts biogràfics
Instrumentista de trombó, fiscorn, cornetí, violí i piano.
Amb les primeres lliçons de música paternals, però amb una forta dosi d'autodidactisme i una tendència innata a la composició, va tenir una vida molt moguda que el va portar successivament a Mollerussa, Arbeca, Torregrossa, Barcelona i Badalona, amb dos matrimonis i cinc fills.
A Santa Coloma de Queralt, amb el seu pare que era argenter, crearen una cobla que anomenaren Els Argenterets. A Arbeca creà una banda infantil i una companyia de sarsuela. A Badalona actuà de pianista i va participar activament en actes de l’Ateneu Obrer que tenia un cor infantil. Donà lliçons de solfeig, violí i piano. Va formar una petita orquestra en què també actuaven els seus fills Modest i Jaume. I els últims anys va actuar a La Principal de Badalona.
Acabada la guerra civil va dirigir formacions corals a Alella, Tiana i Badalona. Va escriure música diversa, com ballables, obres per a concerts, obres per a cor i orquestra i cançons.

Títols en el nostre arxiu

Sardanes

Títol Tipus Any
Badalona Sardana per a cor a capella
Diada, La Sardana per a cor a capella
pastoreta, La Sardana per a cor a capella
T'enyoro Sardana per a cobla
Tianenca Sardana per a cobla

 

Altres títols

Sardanes
Mallorca - Montserrat

Sardanes per a cor de veus d'home (amb lletra del matex autor)
Badalona - La diada (3 veus) - La pastoreta (3 veus)